Covidien - VaQua

Textbox Section

Covidien (toen nog Tyco Healthcare) introduceerde een nieuwe coated intermittent catheter in de Europese markt. Vaz Dias werd gevraagd alle communicatie hiervoor te ontwikkelen, te beginnen met het bedenken van een naam en de ontwikkeling van een logo en visual identity.

Onderzoek leerde ons dat het om een echte me-too markt ging. Concurrenten legden allen de nadruk op innovatie, veiligheid, comfort, gebruiksgemak en meer onafhankelijkheid voor de patiënt. Ook voor deze nieuwe catheter golden deze selling points. Wel kozen de concurrenten tamelijk technische namen voor hun producten. Hierin konden we ons wel onderscheiden. We bedachten op basis van de gekozen positionering (lifestyle, comfort en technische kwaliteit) een lijst met mogelijke namen, waaruit de naam VaQua werd gekozen. “VaQua suggests the comfort that comes with expelling water quickly and effectively. It is short, memorable and belongs to no obvious or existing language, thus increasing its chances of being accepted internationally. Also, it is easily adaptable: VaQua Plus, VaQua Rapid, etc.” Op basis van deze naam gingen we verder met de ontwikkeling van logo en visual identity.

We ontwikkelden verpakkingen, instructiematerialen voor de artsen, een sample pack met user guide voor de patiënt, sales ondersteunende materialen, advertentie en DM-uitingen.


Textbox Section

Textbox Section

Textbox Section

Textbox Section

Een week voordat alles drukgereed was (de verpakkingen waren zelfs al gedrukt), kwam er een kink in de kabel. Tyco Healthcare werd Covidien. Dit betekende een restyling van alle middelen. De complete restyling zorgde voor enige vertraging van de introductie, maar deze bleef binnen de perken vanwege de flexibiliteit van bureaumedewerkers en toeleveranciers.


Textbox Section

Textbox Section
BEZOEKADRES

Wilgenweg 10A
1031 HV Amsterdam

BEDRIJFSGEGEVENS

Vaz Dias Communicatie B.V.
KvK nr: 34356478
BTW nr: NL821194173B01

CONTACTGEGEVENS

+31(0)20 6301710
contact@vazdias.nl